Traject tussen Oostvoorne en Rockanje
Wij gaan het traject dat loopt van Oostvoorne naar Rockanje aanpakken. Het betreft de Heveringseweg, Verlengde Lodderlandsedijk, Boomweg en Vleerdamsedijk. Het traject wordt Duurzaam Veilig ingericht en op sommige gedeeltes wordt er groot onderhoud uitgevoerd.
Resultaten bewonersavond
Op 29 november 2023 hebben we een avond over de wegaanpak nabij Oostvoorne en Rockanje voor bewoners en belanghebbenden georganiseerd. Wij kijken terug op een goede avond waar we met de aanwezigen volop in gesprek gingen over het voorlopige ontwerp.
Afgelopen periode zijn wij aan de slag gegaan met alle vragen en reacties naar aanleiding van de inloopavond om tot een definitief ontwerp te komen (zie verderop).
Vanwege de hoeveelheid vragen hebben wij ervoor gekozen om de antwoorden te clusteren in thema’s. Het zijn in totaal 63 vragen, verdeeld over 7 thema’s. Klik op het plusje achter de thema's om alle vraag -en antwoorden te bekijken.
We hebben de gestelde vragen niet letterlijk overgenomen maar gebundeld en algemener gemaakt zodat het voor iedereen herkenbaar is. Het kan dus zijn dat je je vraag niet letterlijk terugleest.
Bij de beantwoording van de vragen hebben we gekeken naar wat de mogelijkheden zijn om iets te doen met de suggesties en/of ideeën. Om een goede afweging te maken zijn we opnieuw op locatie gaan kijken. Ondanks dat we als wegbeheerder rekening moeten houden met bestaande regels en verschillende belangen, hebben we diverse suggesties mee kunnen nemen in het definitieve ontwerp.
Waar is het ontwerp op aangepast?
- We plaatsen regelmatig tijdelijke snelheidsschermen (smiley’s). Dit doen we na de uitvoering.
- Bij de Vleerdamsedijk gaan we een extra plateau/drempel aanleggen om de snelheid van het verkeer te verminderen. Dit ligt op het stuk waar geen huizen staan en is verwerkt in het definitieve ontwerp, zie pagina 5.
- De huidige verlichting op de kruisingen wordt verbeterd.
- We plaatsen op verzoek een extra verkeersbord (voor 80 meter tractoren toegestaan) om fietsers (op een verplicht fietspad) die een in- en uitrit van een landbouwperceel naderen hierop te attenderen. Zie voor de locatie hiervan pagina 5 van de definitieve tekening.
- En we maken op verzoek de borden: ‘geef het door rechts gaat voor’, groter.
- De haaientanden op de parallelweg aan de Heveringseweg worden vervangen door een doorgetrokken streep om duidelijk te maken dat het niet om een gelijkwaardig kruispunt gaat (rechts geen voorrang).
Wanneer starten de werkzaamheden?
Het is helaas nog steeds onduidelijk wanneer wij kunnen starten met de werkzaamheden. Dit komt doordat Stedin werkzaamheden gaat doen aan kabels in de weg. Die moeten eerst zijn afgerond voordat het waterschap aan de nieuwe weginrichting kan gaan beginnen. Ook moet de uitvoering worden afgestemd op eventuele werkzaamheden op omliggende wegen. Zodra we hier meer over weten word je geïnformeerd.
Definitieve tekeningen
- Lees Tekening 1 voor met ReadSpeaker docReader
- Lees Tekening 2 voor met ReadSpeaker docReader
- Lees Tekening 3 voor met ReadSpeaker docReader
- Lees Tekening 4 voor met ReadSpeaker docReader
- Lees Tekening 5 voor met ReadSpeaker docReader
- Lees Tekening 6 voor met ReadSpeaker docReader
- Lees Tekening 7 voor met ReadSpeaker docReader
Heb je vragen? Neem dan contact op met het waterschapsloket via info@wshd.nl.