Traject tussen Oostvoorne en Rockanje
Wij gaan het traject dat loopt van Oostvoorne naar Rockanje aanpakken. Het betreft de Heveringseweg, Verlengde Lodderlandsedijk, Boomweg en Vleerdamsedijk. Het traject wordt Duurzaam Veilig ingericht en op sommige gedeeltes wordt er groot onderhoud uitgevoerd.
Wanneer starten de werkzaamheden?
In de tweede helft van 2025 starten we met de werkzaamheden vanaf de bebouwde kom bij de Heveringseweg, tot de kruising Achterstrypseweg (zie de oranje lijn op het kaartje). We starten met dit deel, omdat netbeheerder Stedin hier geen werkzaamheden gaat uitvoeren.
Bewoners krijgen van ons bericht als duidelijk is wanneer we precies in 2025 starten. Dat hangt af van hoe snel procedures gaan, zoals het aanvragen van een omgevingsvergunning. Het overige deel van de route is aan de beurt als Stedin helemaal klaar is.
Resultaten bewonersavond
Op 29 november 2023 hebben we een avond over de wegaanpak nabij Oostvoorne en Rockanje voor bewoners en belanghebbenden georganiseerd. Wij kijken terug op een goede avond waar we met de aanwezigen volop in gesprek gingen over het voorlopige ontwerp.
Afgelopen periode zijn wij aan de slag gegaan met alle vragen en reacties naar aanleiding van de inloopavond om tot een definitief ontwerp te komen (zie verderop).
Vanwege de hoeveelheid vragen hebben wij ervoor gekozen om de antwoorden te clusteren in thema’s. Het zijn in totaal 63 vragen, verdeeld over 7 thema’s. Klik op het plusje achter de thema's om alle vraag -en antwoorden te bekijken.
We hebben de gestelde vragen niet letterlijk overgenomen maar gebundeld en algemener gemaakt zodat het voor iedereen herkenbaar is. Het kan dus zijn dat je je vraag niet letterlijk terugleest.
Bij de beantwoording van de vragen hebben we gekeken naar wat de mogelijkheden zijn om iets te doen met de suggesties en/of ideeën. Om een goede afweging te maken zijn we opnieuw op locatie gaan kijken. Ondanks dat we als wegbeheerder rekening moeten houden met bestaande regels en verschillende belangen, hebben we diverse suggesties mee kunnen nemen in het definitieve ontwerp.
Waar is het ontwerp op aangepast?
- We plaatsen regelmatig tijdelijke snelheidsschermen (smiley’s). Dit doen we na de uitvoering.
- Bij de Vleerdamsedijk gaan we een extra plateau/drempel aanleggen om de snelheid van het verkeer te verminderen. Dit ligt op het stuk waar geen huizen staan en is verwerkt in het definitieve ontwerp, zie pagina 5.
- De huidige verlichting op de kruisingen wordt verbeterd.
- We plaatsen op verzoek een extra verkeersbord (voor 80 meter tractoren toegestaan) om fietsers (op een verplicht fietspad) die een in- en uitrit van een landbouwperceel naderen hierop te attenderen. Zie voor de locatie hiervan pagina 5 van de definitieve tekening.
- En we maken op verzoek de borden: ‘geef het door rechts gaat voor’, groter.
- De haaientanden op de parallelweg aan de Heveringseweg worden vervangen door een doorgetrokken streep om duidelijk te maken dat het niet om een gelijkwaardig kruispunt gaat (rechts geen voorrang).
Definitieve tekeningen
- Lees voor Tekening 1 met ReadSpeaker docReader
- Lees voor Tekening 2 met ReadSpeaker docReader
- Lees voor Tekening 3 met ReadSpeaker docReader
- Lees voor Tekening 4 met ReadSpeaker docReader
- Lees voor Tekening 5 met ReadSpeaker docReader
- Lees voor Tekening 6 met ReadSpeaker docReader
- Lees voor Tekening 7 met ReadSpeaker docReader
Heb je vragen? Neem dan contact op met het waterschapsloket via info@wshd.nl.