De inhoud is geladen.

Gespot, Gemeld, Gefixt: meld het met Fixi!

Gespot, gemeld, gefixt: meld het met Fixi

Een melding om de omgeving schoon en veilig te houden is met het Fixi-platform zo gemaakt. Als inwoner word je vervolgens direct op de hoogte gehouden van de afhandeling.

Hoe kan ik een melding maken?

Ga naar www.fixi.nl of download de app in de Play of App store.

  • Maak een foto van de melding of voeg een foto toe vanuit je fotobibliotheek.
  • Selecteer de locatie of voer de straatnaam in.
  • Omschrijf het probleem.
  • Dien vervolgens de door jouw gemaakte melding in bij waterschap Hollandse Delta.
  • We pakken jouw melding, binnen kantoortijden, dezelfde dag nog op. Doe je de melding buiten kantoortijden? Dan nemen we jouw melding de eerstvolgende werkdag in behandeling.

Spoedmelding? Bel ons!

Wil je met spoed iets melden, bijvoorbeeld omdat een situatie gevaar oplevert, bel dan 088 974 3000
Weet je niet precies wanneer er wel of geen sprake is van spoed? Bekijk dan de voorbeelden op 'Bij spoed: bel ons!'.

Wat kan ik melden?

Je kunt problemen in je omgeving melden, zoals:

  • Zwerfafval in het water
  • Dode vissen of vogels in de sloot
  • Modder of takken op de weg
  • Een te hoog, of te laag waterpeil
  • Stinkend slootwater

Hoe lang duurt het?

Ernstige problemen lossen we snel op. Minder dringende zaken plannen we in. Zodra wij met je melding aan de slag gaan, kan je via Fixi de status zien. Heb je nog vragen of opmerkingen over de afhandeling van je melding? Dan kun je deze stellen via je melding in Fixi. 

Een medewerker van het waterschap verlaagt het waterpeil.

Veelgestelde vragen

Heb ik een account nodig om een melding te maken?

Het is mogelijk om Fixi-meldingen te maken zonder account. Een account biedt wel enkele voordelen. Zo hoef je niet elke keer je gegevens opnieuw in te vullen en kan je een overzicht inzien van alle door jou gemaakte meldingen.

Op welke manier kan ik nog meer een melding maken?

Bel of mail je liever het waterschap om een melding te maken? Geen probleem! Op onze contactpagina vind je alle manieren om met ons in contact te komen. 

Kan ik alle meldingen zien op de kaart?

In Fixi kun je op de openbare kaart zien welke meldingen gemaakt zijn door jou en door anderen. Je bepaalt zelf of je melding wel of niet op de kaart wordt getoond.

Bij elke melding hoort een ‘locatiepin’. De kleur van de locatiepin laat de status van de meldingen zien:

  • Rode meldingen moeten nog in behandeling worden genomen.
  • Gele meldingen zijn in behandeling.
  • Groene meldingen zijn afgehandeld.
Waarom moet ik mijn gegevens achterlaten?

Bij het aanmaken van een melding wordt er gevraagd een e-mailadres of telefoonnummer achter te laten. Deze gegeven kunnen erg handig zijn voor ons als er aanvullende vragen zijn over de melding. Ook kunnen we je dan via e-mail op de hoogte houden van de voortgang.